Bloemendonderdag 07 december 2017 19:34

Ieder jaar zetten zo’n 200.000 Hagenaars zich als vrijwilliger met hart en ziel in voor onze stad. Ze brengen eenzame ouderen een bezoekje, schenken koffie of thee in het buurtcentrum of zetten zich in als maatje voor iemand in de schulden. Vandaag, op Nationale Vrijwilligersdag, wordt er door heel Nederland stilgestaan bij het belang van vrijwilligerswerk. Reden voor de ChristenUnie/SGP om de vrijwilligers van Stichting De Haven te bedanken voor hun inzet onder kwetsbare vrouwen in de Haagse prostitutiestraten.

Fractievoorzitter Pieter Grinwis is dankbaar voor al die vrijwilligers in onze stad: “Er zijn zo veel mensen die zich belangeloos inzetten voor hun medemens. In sportverenigingen, via kerken, middels allerhande organisaties. In het bijzonder op deze dag maak ik hen een groot compliment. Zij zijn de smeerolie waar onze stad op draait. Neem nou de straatwerkers van De Haven, die afgelopen pakjesavond niet met hun eigen familie doorbrachten, maar ervoor kozen om de vrouwen in de Doubletstraat en Geleenstraat een cadeautje te brengen, dat zijn echt de smaakmakers van onze stad. Het is dan ook niet meer dan terecht dat zij vandaag in het zonnetje kunnen worden gezet.”

Reacties op 'ChristenUnie/SGP bedankt vrijwilligers Stichting De Haven op Nationale Vrijwilligersdag'

Eerdere nieuwsberichten > 2017 > december