ChristenUnie/SGP en VVD: maak haast met verkeersveilige Westduinweg

Westduinwegmaandag 26 februari 2018

De afgelopen collegeperiode hebben de ChristenUnie/SGP en de Haagse VVD meerdere malen aandacht gevraagd en oplossingen aangedragen voor een verkeersveiliger Westduinweg die beter doorstroomt. Er zijn in reactie daarop enkele noodmaatregelen doorgevoerd, zoals betere belijning en markering van voetgangersoversteekplaatsen, maar er zijn meer en grootschaliger maatregelen nodig. Zo is er nog niets gedaan met de suggesties van deze partijen voor het verbeteren van de verkeerssituatie bij de Van Bergenstraat en de Koppelstokstraat. Volgens de raadsleden Grinwis (ChristenUnie/SGP) en De Graaf (Haagse VVD) is de situatie urgent met bijvoorbeeld afgelopen week opnieuw een ongeluk op de kruising van de Westduinweg met de Statenlaan. Daarom stelden zij opnieuw schriftelijke vragen aan het stadsbestuur met de oproep om snel met de toegezegde integrale verkeersstudie Westduinweg te komen en zo spoedig mogelijk goede maatregelen te treffen.

Pieter Grinwis (ChristenUnie/SGP): “Het college heeft al meer dan een jaar geleden een integrale verkeersstudie Westduinweg toegezegd, waarbij niet alleen naar die vermaledijde tram wordt gekeken - die niet over de Westduinweg mag komen - maar ook naar het verbeteren van de verkeersveiligheid en doorstroming. Inmiddels staat wethouder De Bruijn bijna op het punt om de harp aan de wilgen te hangen, maar we hebben nog steeds de resultaten van het onderzoek niet binnen, laat staan dat duidelijk is wat er nu concreet gaat gebeuren op en rond deze belangrijke verkeersader tussen de Geuzenwijk en het Havenkwartier." Zijn collega Frans de Graaf (VVD) vult aan: "Het is de hoogste tijd om tempo te maken. Nu de Hellingbaan Dr. Lelykade-Westduinweg door onze gezamenlijke inspanningen met tweerichtingsverkeer is teruggekomen, is het van belang de doorstroming van het verkeer in het Havenkwartier te verbeteren. Vorig jaar hebben we daar verschillende voorstellen voor gedaan. Het is nu zaak deze in goed overleg met Scheveningse bewoners en ondernemers snel uit te voeren.”

(verkeers)veiligheid Westduinweg e.o246,9 kBapplication/pdfdownload
Scheveningen
Verkeer & Vervoer

Reacties op 'ChristenUnie/SGP en VVD: maak haast met verkeersveilige Westduinweg'