Stadsdeelkantoor Leidschenveen-Ypenburg moet weer open: voorstel ChristenUnie/SGP haalt meerderheid!
In de raadsvergadering van 4 juni heeft de ChristenUnie/SGP een voorstel ingediend om de loketten in het stadsdeelkantoor Leidschenveen-Ypenburg te heropenen. Fractievertegenwoordiger Michiel Noordzij, zelf woonachtig in Leidschenveen, licht toe: âHet is een belachelijke keuze geweest om in 2019 het stadsdeelkantoor te sluiten. De overheid is nu letterlijk veel te ver weg voor inwoners van ons mooie stadsdeel. De afgelopen jaren zijn stappen gezet om de dienstverlening weer wat dichterbij inwoners te brengen, maar wie A zegt moet ook B zeggen: het stadsdeelkantoor moet zo snel mogelijk weer open voor inwoners.âÂ
De gemeente is een pilot aan het opzetten om in stadsdeel Scheveningen een zogeheten âstadshubâ te openen in het stadsdeelkantoor. Daar zijn dan zowel de balies van de gemeente te vinden als organisaties op het gebied van bijvoorbeeld welzijn. Inwoners kunnen op die manier op één plek terecht en hoeven niet doorverwezen te worden naar andere locaties. Het voorstel van de ChristenUnie/SGP verzoekt het college om niet alleen in Scheveningen een pilot te draaien, maar na de zomer al met een voorstel te komen om óók in Leidschenveen-Ypenburg een âstadshubâ te beginnen. Â
Noordzij: âDe gemeente voelt letterlijk en figuurlijk ver weg voor veel inwoners, en misschien wel het meest in Leidschenveen-Ypenburg. Laten we daarom niet eerst de pilot in Scheveningen afwachten, maar de vlucht naar voren nemen en zo snel mogelijk ook in Leidschenveen-Ypenburg de deuren weer openen. Op die manier brengen we de gemeente pas Ă©cht dichterbij inwoners.âÂ
Het voorstel kreeg unanieme steun in de raadsvergadering van 4 juni, waardoor het college nu aan zet is om de heropening mogelijk te maken.Â