Wanneer komt dat voetpad langs de Houtrustweg er nu eens?

houtrustwegwoensdag 06 september 2017

Al meerdere malen heeft de ChristenUnie/SGP aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid voor voetgangers op de Houtrustweg. Ook bewoners klagen al jaren over het ontbreken van een voetpad. Daarom lopen voetgangers - al dan niet met kinderwagen, rollator of rolstoel - op het toch al niet brede fietspad, wat niet bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.

Raadslid Pieter Grinwis: “Je hoeft maar één keer op de Houtrustweg te komen en je ziet gelijk dat het hard nodig is dat voetgangers een eigen pad krijgen. De huidige toestand levert ronduit gevaarlijke situaties op én een onveilig gevoel voor voetgangers. Maar in plaats van dit simpele probleem snel op te lossen, neemt het stadsbestuur uitgebreid de tijd om te kijken of er wel een voetpad moet komen. In februari 2016 zei de wethouder nog toe daar goed naar te gaan kijken en sindsdien is er niets meer van vernomen. Dat is toch van de zotte. Het is nú tijd dat het college actie onderneemt. Sowieso dient het verbeteren van de verkeersveiligheid voor alle verkeersdeelnemers wat mijn fractie betreft meer prioriteit te krijgen.”

De ChristenUnie/SGP-fractie heeft middels schriftelijke vragen aan het college gevraagd op welke termijn het voetpad langs de Houtrustweg er komt. De vragen kunt u hieronder downloaden.

Voetpad Houtrustweg256,9 kBapplication/pdfdownload
Scheveningen
Verkeer & Vervoer

Reacties op 'Wanneer komt dat voetpad langs de Houtrustweg er nu eens?'