ChristenUnie/SGP geschokt over slechte opvang dak- en thuislozen

Dakloosdonderdag 18 januari 2018

Vandaag presenteerde de Rekenkamer Den Haag een onderzoek naar de maatschappelijke opvang – de ondersteuning en opvang van daklozen – in Den Haag. De ChristenUnie/SGP is geschokt over de uitkomsten. Dat het in de maatschappelijke opvang niet goed gaat, was beslist geen verrassing. Maar dat de hulp voor daklozen niet genoeg en niet goed is en dat de doorstroom zó slecht is, schokt de partij. Raadslid Pieter Grinwis: “Het raakt me dat mensen in de nachtopvang daar soms zó lang zitten, dat hun situatie alleen maar verder verslechtert. Je kunt bij wijze van spreken nog beter op straat blijven zwerven. Dat is heftig en niet acceptabel! Daarnaast is het onvoorstelbaar dat maar 6% van de mensen uit de nachtopvang doorstroomt naar een opvangplek voor een langere termijn. Ze raken de weg kwijt tussen formulieren, hulpverleners en verkokerde geldstromen. Dat kan zo niet langer.” De ChristenUnie/SGP trekt daarom in het verkiezingsprogramma ‘Den Haag voor elkaar’ geld uit voor snellere hulp aan daklozen (binnen twee maanden doorstromen uit nachtopvang), specifieke hulp voor economisch daklozen en meer goedkope woonruimte zodat daklozen sneller kunnen uitstromen.​

Reacties op 'ChristenUnie/SGP geschokt over slechte opvang dak- en thuislozen'