Initiatiefvoorstel "Van klant naar burger" aangenomen!
Gisteren is ons initiatiefvoorstel van klant naar burger aangenomen! 13 voorstellen op weg naar een meer dienstbare overheid
Zo stappen we af van de term klant en klantdenken, komt er geen-verkeerd-loket-beleid zodat het niet uitmaakt waar je je meldt, maar dat je goed wordt geholpen of doorverwezen. Het zijn soms ook op het oog simpele dingen: een naam en telefoonnummer van een gemeentemedewerker op een brief. Uitleggen waarom je een termijn niet haalt en wanneer je wél antwoord gaat geven. Dat wanneer je een klacht indient, niet de leidinggevende van diegene de klacht behandelt, maar iemand die onafhankelijk is. Ook maken we werk van een overheid die meer nabij is. Vanaf Leidschenveen-Ypenburg is het soms meer dan 40 minuten fietsen naar een plek waar je je paspoort kunt ophalen. Wat ons betreft moet een dienstbare overheid ook nabij zijn, en daarom maken we werk van de stadsdeelkantoren.Zo gaan we de mogelijkheid onderzoeken om daar je paspoort aan te vragen. Daarnaast gaan we de leerbehoefte van medewerkers aan de balie in beeld brengen en zo nodig extra budget voor hun opleiding zoeken. Want al hun opleidingsbudget gaat nu op aan wettelijke verplichtingen, terwijl juist goed moeten worden opgeleid voor hun belangrijke werk!
Een mooi resultaat voor een dienstbare overheid. Met speciale dank aan de schrijver van het voorstel, onze oud stagiair Daan Snaterse. Benieuwd naar het hele initiatiefvoorstel? Zie de link hieronder!