20150611 Scheveningen Havenvrijdag 12 juni 2015

Al verschillende malen hebben ChristenUnie/SGP en Groep de Mos/Ouderen Partij wethouder Klein gewaarschuwd voor de grootschalige woningbouw op het Norfolkterrein. In de raadsvergadering van 11 juni hebben zij nogmaals geprobeerd het tij te keren en de wethouder te behoeden voor een historische vergissing. Tijdens de bespreking van de agenda Scheveningen Haven hebben de beide fracties al meerdere malen aandacht gevraagd voor de 700 woningen die bijna tot aan de rand van de Derde Haven zullen gaan verrijzen. Daardoor blijft er nu en op lange termijn veel te weinig ruimte voor de havengebonden bedrijven. Dit tot grote spijt van de beide fracties.

Raadslid Pieter Grinwis: “Angstvallig wordt vastgehouden aan het bestemmingsplan Scheveningen Haven uit de vorige collegeperiode. Ondanks de prettige toon van Klein, wordt de Scheveningse haven nog steeds volgebouwd met de hoge blokkendozen van Norder. En zo kiest het college voor het snelle geld van projectontwikkelaars en zet daarmee onnodig de toekomst van Scheveningen Haven met een sterke Derde Haven op het spel.” De beide fracties pleiten er dan ook voor om de woningbouw in een straal van 100 meter rond de Derde Haven te schrappen, zodat er genoeg ruimte blijft voor havengebonden bedrijven. Ook dienden de fracties een motie in om uitbreiding van de Derde Haven te onderzoeken.

Brug over de Pijp

In de plannen van het college is nog steeds sprake van een brug over de Pijp. Ook hier zijn de fracties  niet over te spreken. Raadslid Arjen Dubbelaar: “Wij zien de noodzaak niet van die brug en de wethouder heeft ons niet kunnen overtuigen. Fietsers en voetgangers kunnen prima via de Dr. Lelykade naar de Tweede Haven. Bovendien willen we de beroepsvaart geen strobreed in de weg leggen. We kunnen wel zeggen dat het geld voor de brug weggegooid geld is; dat zouden we wel beter kunnen besteden op Scheveningen!”

Scheveningen
Werkgelegenheid

Reacties op 'Toekomst Scheveningen Haven door coalitie op spel gezet - ChristenUnie/SGP en Groep de Mos / Ouderen Partij doen ultieme poging het tij te keren'

Eerdere nieuwsberichten > 2015