Onze plannen voor Den Haag

Den Haag is een prachtige en fijne stad om te wonen, te werken en te recreëren. De stad van reuring en rust, van park en strand, van pretpark en buurtspeeltuin. De stad waar de kleine ondernemer zijn ijs verkoopt op het Binnenhof, waar internationale organisaties neerstrijken en waar je je eten koopt op de Haagse Mart. Den Haag in zijn veelkleurigheid bruist van de energie. Maar tegelijkertijd kent ons mooie Den Haag ook zijn barsten en wonden. Letterlijk, bij inwoners van Moerwijk en Morgenstond die leven in ‘doortochtwoningen’. Bij de mannen en vrouwen in de Doublet- en Geleenstraat, die dagen achtereen hun lichaam moeten verkopen om rond te komen. Bij de vele daklozen die rondzwerven in onze stad, op zoek naar warmte en onderdak. Bij de kinderen die leven in armoede, en niet weten of ze de volgende dag te eten krijgen. En bij al onze jongeren en starters, die toe zijn aan zelfstandigheid, maar door de wooncrisis geen kant op kunnen en noodgedwongen langer bij hun ouders moeten wonen. Aan al deze mensen moet recht worden gedaan. De ChristenUnie/SGP kiest voor samen recht doen. Dat is onze taak, dat is onze missie voor de komende vier jaar.

Hier vindt u al onze plannen in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie/SGP Den Haag voor 2022-2026. Links van dit artikel per hoofdstuk en thema te bekijken en via deze pagina in zijn geheel te downloaden. Daarnaast zijn er versies in eenvoudige taal, in het Frans en in het Engels. We hebben ook voor uw wijk onze plannen op een rij gezet, deze vindt u in de balk hierboven.

Samenvatting in eenvoudige taal            Summary 'Do justice together'

Samenvatting in eenvoudige taal       Voorkant Engelse samenvatting