ChristenUnie/SGP en PvdA zetten alles op alles om City Mondial te behouden

City Mondialvrijdag 02 februari 2018

Eind vorig jaar werd een motie van Pieter Grinwis (ChristenUnie/SGP) om te zorgen dat City Mondial in 2018 door kon met zijn belangrijke werk voor de Schilderswijk en Transvaal met brede steun door de Haagse gemeenteraad aangenomen. Ondanks die duidelijke uitspraak legt het stadsbestuur deze aangenomen motie naast zich neer en wil het college geen geld vrijmaken voor City Mondial. De Haagse ChristenUnie/SGP en PvdA vinden dit ongehoord. Pieter Grinwis (CU/SGP): “Ik vind het buitengewoon treurig dat het college zo omgaat met een ondubbelzinnige uitspraak van de raad. Maar het gaat mij niet om de scalp van een wethouder, het gaat mij erom dat Stichting City Mondial door kan met haar belangrijke werk voor het Haagse Veen.”

Daarom doen de twee partijen de komende raadsvergadering - tevens de laatste vergadering van deze raadsperiode - een ultieme inspanning om City Mondial dit jaar van voldoende budget te zien om hun werk ook in 2018 voor te zetten. Martijn Balster (PvdA) is duidelijk: “We hebben als raad gevraagd om geld, en het college heeft niet geleverd. Afgesproken is dat dit niet alleen meer uit het budget voor de wijkaanpak kan. Enkele partijen wilden namelijk vooral snoeien in die wijkaanpak. Maar er zijn tal van andere potjes om dit te betalen: citymarketing, programma binnenstad, wijkeconomie. Wij gaan nu bij de laatste raadsvergadering van deze raad samen met de ChristenUnie/SGP alles op alles zetten om City Mondial voor de Schilderswijk, Transvaal en heel Den Haag te behouden. Als het college het niet kan verzinnen dan doet de Raad dat maar.”

Zo kan City Mondial dit jaar door met haar goede werk en wordt het nieuwe college en de raad in zijn nieuwe samenstelling in staat gesteld om een weloverwogen beslissing te nemen. City Mondial doet belangrijk werk voor het toerisme, de economie en de communicatie in en voor de Schilderswijk en Transvaal. Daarom vinden de partijen dat het bedrag betaald moet worden uit de potjes voor wijkaanpak, citymarketing en stadsdelen.

Reacties op 'ChristenUnie/SGP en PvdA zetten alles op alles om City Mondial te behouden'

Eerdere nieuwsberichten > 2018