Pak racebaan Koningin Emmakade/Waldeck Pyrmontkade aan

Waldeck Pyrmontkadewoensdag 02 mei 2018

De ChristenUnie/SGP wil dat er snel maatregelen worden genomen om de Koningin Emmakade en de tegenoverliggende Waldeck Pyrmontkade veiliger te maken. Vorige week vonden er in drie dagen twee ongelukken plaats op deze weg. Bewoners geven aan dat ze zich al jarenlang zorgen maken over de verkeerssituatie in hun straat. Fractievoorzitter Pieter Grinwis: “Ik geef de bewoners groot gelijk. Ik fiets hier bijna dagelijks en dan valt het me altijd op hoe hard hier wordt gereden. Ik kan me goed voorstellen dat de ongelukken van afgelopen weekend voor de bewoners de druppels zijn geweest die de emmer deed overlopen. Er moet om te beginnen veel vaker op snelheid worden gecontroleerd.”

De ChristenUnie/SGP heeft contact opgenomen met enkele bewoners en heeft schriftelijke vragen gesteld aan het gemeentebestuur. In de vragen vraagt de ChristenUnie/SGP om duidelijke cijfers over het aantal ongelukken van de afgelopen tien jaar en de boetes die in 2017 zijn uitgedeeld voor te hard rijden of door rood rijden. Pieter Grinwis: “Ik hoop dat het nieuwe college ervoor gaat zorgen dat deze straat beter in de gaten gaat worden gehouden, bijvoorbeeld met camera’s. Maar er is meer nodig, en dat zeggen bewoners ook die bijvoorbeeld een versmalling van vier naar twee banen voorstellen. Het lijkt me dan ook heel verstandig als de gemeente met politie én bewoners om tafel gaat om te kijken hoe ze de bewoners, en alle Haagse weggebruikers, een veilige weg kunnen geven.”

20180502 SV Verkeerssituatie Waldeck Pyrmontkade Koningin Emmakade155,7 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Pak racebaan Koningin Emmakade/Waldeck Pyrmontkade aan'