Haal klimaattop naar Den Haag

dinsdag 16 oktober 2018

De ChristenUnie/SGP wil dat het stadsbestuur zich inspant om de wereldwijde klimaattop van 2020 naar Den Haag te halen. Vandaag maakte minister van Nieuwenhuizen bekend dat Nederland over twee jaar een prestigieuze top zal organiseren over de gevolgen van klimaatveranderingen. Fractievertegenwoordiger Koen van Haeften ziet Den Haag als de uitgelezen stad voor deze top, die vergelijkbaar is met de klimaattop van 2015 in Parijs. “Toen ik dit nieuws hoorde, dacht ik direct: dit moet in Den Haag gebeuren. Den Haag heeft prachtige voorzieningen en ervaring met grote congressen zoals de Nuclear Security Summit en deze week nog One Young World. Ook op het gebied van klimaat timmeren we aardig aan het werk met bijvoorbeeld het breed gedragen klimaattakkoord. En daarnaast gaat dit onderwerp ook echt over onze stad. De stijgende zeespiegel is hier namelijk niet ver weg, maar is onze achtertuin, belangrijk dat daar aandacht voor is. Daarnaast levert zo’n congres een hele hoop publiciteit en bezoekers op, wat weer goed is voor de ondernemers en het toerisme in onze stad. Mijn fractie heeft het college daarom gevraagd om alles uit de kast te halen om dit congres naar Den Haag te krijgen.”

RIS300800 Klimaattop naar Den Haag134,3 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Haal klimaattop naar Den Haag'