Scheveningen haven.jpg
  1. hellingbaan zuiderduinen.png
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 8 juni 2025 om 09:00

    Toegankelijkheidsambities van de (helling)baan?

    Bij een wooncomplex in Ockenburgh kun je alleen met een trap bij de ingang komen. Gevaarlijk en ontoegankelijk voor mindervaliden, pakketbezorgers en hulpdiensten. Bewoners willen niets liever dan een hellingbaan aanleggen, maar de gemeente ligt in de weg door onredelijke welstandseisen te stellen. De balans tussen welstand en toegankelijkheid is daardoor compleet zoek. Samen met GroenLinks hebben we schriftelijke vragen gesteld, want die hellingbaan moet er zo snel mogelijk komen!

    Lees meer over "Toegankelijkheidsambities van de (helling)baan?"
  2. Scherm­afbeelding 2025-05-23 om 12.49.50.png
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 23 mei 2025 om 09:00

    Zoek naar vrede in de stad

    Wat er op en na 7 oktober 2023 is gebeurd in Israël en Gaza raakt ons diep.  
    De beelden van afschuwelijk geweld en grote aantallen onschuldige slachtoffers grijpen ons dagelijks aan.  En hoewel deze oorlog ver weg van Den Haag plaatsvindt, is de pijn, woede en onmacht hier voelbaar in onze stad. Ook ik voel dat. 

    Lees meer over "Zoek naar vrede in de stad"
  3. Schermafbeelding 2025-05-22 110915.png
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 22 mei 2025 om 23:00

    Meer aandacht voor mensenhandel in hotels

    Hotels worden nog te vaak gebruikt door mensenhandelaren om vrouwen, meisjes, mannen en jongens illegaal te laten prostitueren. Daarom wil de ChristenUnie/SGP dat hotelpersoneel beter getraind wordt om dit te herkennen. Fractievoorzitter Judith Klokkenburg: “Het is vreselijk als kwetsbare meisjes of jongens op welke manier dan ook uitgebuit worden, dat moeten we hard aanpakken en alles voor inzetten. Als hotelpersoneel signalen van mensenhandel en uitbuiting kan herkennen en melden, zetten we weer een stap om uitbuiting te voorkomen.”  

    Lees meer over "Meer aandacht voor mensenhandel in hotels"

Vragen over veiligheid spoor

maandag 12 maart 2007 17:01

Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) voor de minister van Verkeer en Waterstaat over capaciteits- en veiligheidsproblemen op de Gooilijn en de situatie rond station Baarn.

  1. Bent u bekend met de "Dienstregeling 2008; adviesaanvraag basisuurpatroon" van de Nederlandse Spoorwegen van 6 februari 2007? 1
  2. Bent u bekend met het feit dat er volgens deze adviesaanvraag aan Amsterdam Oostzijde een conflict is gesignaleerd tussen de Intercity Amsterdam - Amersfoort en een goederentrein waardoor de reistijd met 1 minuut zou toenemen en is het u bekend dat de NS in haar adviesaanvraag hiermee niet akkoord is gegaan?
  3. Klopt het dat er een principiële discussie is ontstaan over de veiligheid rond station Baarn omdat een snelheid van 110 km/u is toegestaan en het beveiligingssysteem pas reageert bij 130 km/u en dat nu voorgesteld wordt dit naar beneden bij te stellen tot 80 km/u? Vindt u het acceptabel dat door dit beveiligingsprobleem de reistijd op het traject Amsterdam-Amersfoort met nog een minuut dreigt toe te nemen of de punctualiteit onder druk komt te staan?
  4. Op hoeveel locaties in Nederland worden de snelheidstrappen van het beveiligingssysteem naar boven afgerond en kan het dus voorkomen dat treinen harder rijden dan is toegestaan? Kunt u de Kamer een overzicht sturen? Hoe groot zijn de veiligheidsrisico's?
  5. Is het mogelijk deze locaties dusdanig aan te passen zodat de toegestane snelheid van de treinen kan toenemen tot de gekozen veiligheidstrap om zo het veiligheidsprobleem op te lossen en de treindienst op betreffende trajecten te versnellen?
  6. Gaat u op korte termijn in overleg met ProRail om bovengenoemde nieuwe vertragingen op de verbindingen tussen Amsterdam en het noorden en oosten van het land te voorkomen?
  7. Waarom staat er in de adviesaanvraag niets over het geplande nieuwe perron in Baarn dat blijkens de brief van de staatssecretaris van 10 augustus 2006 (29984 nr. 59) voor de inwerkingtreding van de dienstregeling 2008 zou worden opgeleverd? Wordt dit perron en hiermee de ontvlechting van de stoptrein Baarn-Utrecht met de treinverbinding Amersfoort-Hilversum en de in genoemde brief voorgestelde reistijdverkorting zoals toegezegd dit jaar gerealiseerd?

1 Zie: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/adviesaanvragen/2007/index1.aspx

Labels
Ernst Cramer
Vragen

« Terug

Reacties op 'Vragen over veiligheid spoor'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2007 > maart