Scheveningen haven.jpg
  1. stadhuis-91a1110.jpg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 13 juni 2025 om 09:00

    Inzet op de Voorjaarsnota

    In het debat over de Voorjaarsnota hebben we een paar mooie resultaten kunnen boeken. Bij de Voorjaarsnota gaat het over geld: geld dat verdeeld gaat worden in de komende begroting, en onderwerpen waarop tekorten bestaan. Die tekorten zijn een stuk groter dan het geld dat beschikbaar is en daarmee raakt de Voorjaarsnota aan de essentie van politiek: kiezen in schaarste. 

    Lees meer over "Inzet op de Voorjaarsnota"
  2. hellingbaan zuiderduinen.png
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 8 juni 2025 om 09:00

    Toegankelijkheidsambities van de (helling)baan?

    Bij een wooncomplex in Ockenburgh kun je alleen met een trap bij de ingang komen. Gevaarlijk en ontoegankelijk voor mindervaliden, pakketbezorgers en hulpdiensten. Bewoners willen niets liever dan een hellingbaan aanleggen, maar de gemeente ligt in de weg door onredelijke welstandseisen te stellen. De balans tussen welstand en toegankelijkheid is daardoor compleet zoek. Samen met GroenLinks hebben we schriftelijke vragen gesteld, want die hellingbaan moet er zo snel mogelijk komen!

    Lees meer over "Toegankelijkheidsambities van de (helling)baan?"
  3. Scherm­afbeelding 2025-05-23 om 12.49.50.png
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 23 mei 2025 om 09:00

    Zoek naar vrede in de stad

    Wat er op en na 7 oktober 2023 is gebeurd in Israël en Gaza raakt ons diep.  
    De beelden van afschuwelijk geweld en grote aantallen onschuldige slachtoffers grijpen ons dagelijks aan.  En hoewel deze oorlog ver weg van Den Haag plaatsvindt, is de pijn, woede en onmacht hier voelbaar in onze stad. Ook ik voel dat. 

    Lees meer over "Zoek naar vrede in de stad"

Vragen over OV-Fiets

donderdag 02 november 2006 16:46

Vragen van het lid Slob (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het project OV-Fiets.
  1. Is het u bekend dat NS de fietsenstalling van station Voorburg onlangs heeft geautomatiseerd en dat er daardoor op dit station geen OV-Fietsen meer kunnen worden gehuurd? [1]
  2. Is het u bekend dat eerder dit jaar de huurlocaties van de OV-Fiets in Beverwijk, Harderwijk, Hengelo en Utrecht Overvecht om dezelfde reden zijn gesloten en dat de huurlocatie in Zaltbommel nog slechts gedurende de spits open is en de huurlocatie op Driebergen-Zeist alleen nog op doordeweekse dagen?
  3. De NS is eind 2005 begonnen met het automatiseren van stationsstallingen. Klopt het dat binnen een jaar nog eens circa 15 huurlocaties gesloten dreigen te worden als gevolg van sluiting of automatisering van de stationsfietsenstallingen? Zo ja, kunt u bevestigen dat het hier o.a. gaat om de locaties bij de stations Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Sloterdijk, Bergen op Zoom, Bilthoven, Ede-Wageningen Noordzijde, Enschede, Gouda zuidzijde, Heerhugowaard, Hoogeveen, Kampen, Middelburg en Steenwijk?
  4. Hoe beoordeelt u de rol van ProRail, eigenaar van het logo van OV-Fiets en tegelijkertijd medefinancier van de automatisering van stationsfietsenstallingen, in deze?
  5. Kunt u aangeven waarom bij de gesloten huurlocaties niet gekozen is voor een andere oplossing zoals het exploiteren door een andere exploitant of het gebruik maken van automatische OV-Fietskluizen of een automatische OV-Fietsbox zoals onlangs geopend in Velsen?
  6. Bent u bereid op korte termijn in overleg te gaan met NS en ProRail om sluiting van OV-Fietshuurlocaties te voorkomen en om de nu gesloten huurlocaties opnieuw te openen?
  7. Klopt het dat NS eind 2005 heeft toegezegd met een oplossing te komen maar dat NS deze belofte aan de Stichting OV-Fiets niet is nagekomen?
  8. Zo ja, hoe beoordeelt u dit in het licht van de interesse van NS om het project OV-Fiets over te nemen en in het licht van uw uitspraak in de brief van 31 mei j.l. (30300 XII-nr. 56) waarin u stelt dat u vanuit het belang van de reiziger er op toe zal zien dat bij de overdracht een businessplan van de nieuwe exploitant ligt waaruit redelijkerwijs afgeleid kan worden dat de voorziening OV-Fiets ook voor de langere termijn gecontinueerd wordt?
  9. Klopt het dat er nog geen overeenstemming is tussen Stichting OV-Fiets, NS en ProRail over de toekomst van het project OV-Fiets na 1 januari 2007? Zo ja, wat zijn hiervan de oorzaken?
  10. Kunt u het in uw brief genoemde businessplan van de NS, dat voor zover wij hebben vernomen inmiddels beschikbaar is, naar de Kamer sturen?
  11. Bent u bereid om een bredere maatschappelijke borging van het concept OV-Fiets te onderzoeken, bijvoorbeeld door het vinden van een exploitant die boven de verschillende OV-partijen staat naar het model dat ook wordt toegepast bij 9292OV? Zo nee, waarom niet?

[1] www.ov-fiets.nl

Zie ook:
Labels
Arie Slob
Vragen

« Terug

Reacties op 'Vragen over OV-Fiets'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.