Scheveningen haven.jpg
  1. een-deelauto-van-greenwheels.jpeg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 10 april 2025 om 15:00

    Betaalbaar deelvervoer met een Ooievaarspas

    Goed nieuws! De raad heeft ons voorstel voor een pilot betaalbaar deelvervoer voor inwoners met een Ooievaarspas aangenomen. 

    Lees meer over "Betaalbaar deelvervoer met een Ooievaarspas"
  2. NederlandDenHaagParkeren2.jpg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 4 april 2025 om 17:00

    ChristenUnie/SGP stemt niet in met parkeerplannen college: “Onvoldoende oog voor menselijke maat en rol van bewoners”

    Gisteren besprak de gemeenteraad de actualisatie van de Parkeerstrategie. Onder meer de draagvlakmeting en de parkeerdrukgrens (op de drukste momenten is meer dan 90% van de parkeerplekken bezet) verdwijnen als verplicht onderdeel voor het invoeren van betaald parkeren. De ChristenUnie/SGP heeft zich ingespannen om dat te voorkomen.

    Lees meer over "ChristenUnie/SGP stemt niet in met parkeerplannen college: “Onvoldoende oog voor menselijke maat en rol van bewoners”"
  3. morgenstond-aan-het-water-1920x480.jpg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 1 april 2025 om 09:00

    ChristenUnie/SGP voorzichtig positief over venstertijden betaald parkeren Morgenstond: “Wethouder heeft geluisterd naar groot deel van de wijk.”

    Het college communiceerde in februari dat het in de hele wijk Morgenstond van 9 uur 's ochtends tot middernacht betaald parkeren wil invoeren. De ChristenUnie/SGP was daar niet over te spreken en maakt zich hard voor invoering waar het daadwerkelijk parkeeroverlast oplost.

    Lees meer over "ChristenUnie/SGP voorzichtig positief over venstertijden betaald parkeren Morgenstond: “Wethouder heeft geluisterd naar groot deel van de wijk.”"

Vragen over uitspraken MNP over Schiphol

woensdag 14 november 2007 14:26

Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over uitspraken van het MNP over Schiphol.

1.
Bent u bekend met het artikel “Niet computer maar Kamer gaat over Schiphol”? (1)
2.
Deelt u de mening van de directeur van het MNP dat de berekeningen van de actualisatie van de gelijkwaardigheidscriteria en de toetsing aan de oude gelijkwaardigheidscriteria nauwelijks navolgbaar zijn? Kunt u aangeven wie deze berekeningen heeft gemaakt?
3.
Deelt u de mening dat een radicale vereenvoudiging van de regelgeving van het Schipholbeleid noodzakelijk is om weer een heldere politieke discussie mogelijk te maken? Zo nee, waarom niet? Zo ja, is dit mogelijk op een manier dat de bevolking goed wordt beschermd tegen lawaai en zekerheid wordt geboden voor de lokale situatie op de lange termijn?
4.
Deelt u de mening van het MNP dat op basis van het oorspronkelijke criterium (10.000 woningen) maximaal 520.000 vliegtuigbewegingen mogelijk zijn? Zo nee, waarom niet en wat is volgens u dan wel het maximum?
5.
Deelt u de mening van het MNP dat er een denkfout is gemaakt bij de actualisering van de gelijkwaardigheidscriteria en bij de toetsing aan het oude criterium in het MER? Deelt u het standpunt van het MNP dat de oude criteria al uitgingen van het zo nauwkeurig mogelijk vliegen van de vliegroutes en dat het aanpassen van de criteria op de werkelijke gevlogen vliegpaden daardoor leidt tot een toename van het aantal hoogbelaste woningen en het aantal ernstig gehinderden en dus niet gelijkwaardig kan worden genoemd? Zo nee, waarom niet?
6.
Bent u bereid door het NLR of het MNP een contra-expertise uit te laten voeren naar de actualisering van de gelijkwaardigheidscriteria, de toetsing aan de oude criteria en de vertaling daarvan in het Luchthaven Verkeersbesluit?
7.
Bent u bereid deze vragen te beantwoorden uiterlijk een week voorafgaande aan het Algemeen Overleg over het Luchthaven Verkeersbesluit?

Bron
(1) NRC Handelsblad, 13 november 2007.

Labels
Ernst Cramer
Vragen

« Terug

Reacties op 'Vragen over uitspraken MNP over Schiphol'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2007 > november