Scheveningen haven.jpg
  1. image00002.jpeg
    Door Webredactie op 7 mei 2025 om 10:00

    Judith Klokkenburg voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker

    De besturen van de Haagse ChristenUnie en de SGP dragen huidig fractievoorzitter Judith Klokkenburg voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 18 maart 2026. Judith was de afgelopen 4 jaar al fractievoorzitter en krijgt opnieuw het vertrouwen van beide besturen. Monique Rog: “Een zeer kundig, betrokken en bevlogen raadslid wil door: daar zijn wij ongelooflijk dankbaar voor”.  

    Lees meer over "Judith Klokkenburg voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker"
  2. een-deelauto-van-greenwheels.jpeg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 10 april 2025 om 15:00

    Betaalbaar deelvervoer met een Ooievaarspas

    Goed nieuws! De raad heeft ons voorstel voor een pilot betaalbaar deelvervoer voor inwoners met een Ooievaarspas aangenomen. 

    Lees meer over "Betaalbaar deelvervoer met een Ooievaarspas"
  3. NederlandDenHaagParkeren2.jpg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 4 april 2025 om 17:00

    ChristenUnie/SGP stemt niet in met parkeerplannen college: “Onvoldoende oog voor menselijke maat en rol van bewoners”

    Gisteren besprak de gemeenteraad de actualisatie van de Parkeerstrategie. Onder meer de draagvlakmeting en de parkeerdrukgrens (op de drukste momenten is meer dan 90% van de parkeerplekken bezet) verdwijnen als verplicht onderdeel voor het invoeren van betaald parkeren. De ChristenUnie/SGP heeft zich ingespannen om dat te voorkomen.

    Lees meer over "ChristenUnie/SGP stemt niet in met parkeerplannen college: “Onvoldoende oog voor menselijke maat en rol van bewoners”"

Algemeen Overleg Geluidsisolatie Schiphol

dinsdag 05 oktober 2004 14:09

Arie Slob erkent dat veel van de prijsstijgingen moeilijk konden worden voorzien. Desondanks vindt hij het oordeel van de Rekenkamer vernietigend. De decharge van Schiphol op basis van verplichtingen in de samenwerkingsovereenkomst blijkt een zeer dure blunder. Zijn alle mogelijkheden van het verhalen van schade op Schiphol definitief verkeken? Zo nee, wat wil de staatssecretaris dan bereiken met het aangekondigde nader onderzoek hiernaar? En waarom is het de staat verboden om mededelingen te doen omtrent de rol van Schiphol in GIS 2?
De staatssecretaris heeft er verstandig aan gedaan om geen tijd verloren te laten gaan bij het volgen van de aanbevelingen in het rapport. Volgens de Rekenkamer is het niet haar taak om de rechtmatige doorrekening van kosten aan luchtvaartmaatschappijen te onderzoe-ken. Als dat klopt, wiens taak is dat dan wel? De Kamer heeft besloten om de behandeling van het desbetreffende wetsvoorstel op te schorten omdat zij niet wilde vooruitlopen op de ARK-bevindingen, maar de vraag rijst nu of dat terecht was. De heer Slob vraagt de staatsse-cretaris om in te gaan op eventuele wijzigingen in dit aanhangige wetsvoorstel, zoals de beoogde verlaging van de tarieven voor de sector. Is alle benodigde informatie voor de bere-kening van de sectorbijdrage overigens wel voorhanden? Waarom wijst de staatssecretaris de instelling van een onafhankelijke adviescommissie hiervoor af? Minder tariefsverhoging voor de sector betekent een financiële tegenvaller. De compensatie daarvoor in de rijksbegroting is vaag. Wat zijn de negatieve gevolgen voor de regionale velden en het Infrafonds?
De overheid dient betrouwbaarheid na te streven en in dat licht pleit de heer Slob voor een ruimhartige bejegening van de 860 gedupeerde woningen. Ook hij vindt dat snel een oplossing dient te worden gevonden voor de problematiek in Assendelft. Wanneer mag de besluitvorming rond de uitvoeringsvarianten worden verwacht en wanneer moet GIS 3 zijn afgerond?
Labels
Bijdragen

« Terug

Reacties op 'Algemeen Overleg Geluidsisolatie Schiphol'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2004 > oktober